La Generalitat certifica la Vall de Camprodon com a Destinació de Natura i Muntanya en Família

19/07/2019
Guies Nord Sud

Amb aquesta nova incorporació, Catalunya compta amb 27 destinacions certificades com a Turisme Familiar (19 amb la marca de Platja en Família i 8 amb la de Natura i Muntanya en Família), i 3 més en procés de certificació

El director general de Turisme, Octavi Bono, ha lliurat avui als alcaldes i alcaldesses de Camprodon, Xavier Guitart; de Sant Pau de Segúries, Dolors Cambras; Vilallonga de Ter, Mònica Bonsoms; Molló, Josep Coma; i Setcases, Anna Vila, així com a la regidora de Llanars, Concepció Carrera, els diplomes que acrediten aquests municipis com a Destinació de Natura i Muntanya en Família. A l’acte l’ha acompanyat el vicepresident del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Jaume Dulsat; el director executiu de l’Agència Catalana de Turisme, Patrick Torrent; i el president en funcions de la Mancomunitat de la Vall de Camprodon, Xavier Juncà.

El director general de Turisme també ha lliurat les plaques acreditatives als 31 establiments dels municipis certificats: 17 allotjaments turístics, 5 empreses d’activitats, 7 restaurants, una oficina d’informació turística, i l’estació d’esquí Vallter 2000. Aquest alt nombre de certificacions demostra l’alt grau d’implicació del sector turístic de la zona, públic i privat, en aquest projecte.

Durant l’acte, Bono s’ha adreçat als assistents i els ha recordat que “aquesta certificació suposa un exercici de millora que genera valor afegit a la vostra proposta turística, i és alhora una oportunitat de disposar d’un instrument útil per diferenciar-vos positivament i acostar-vos a d’altres destinacions ja certificades per crear sinergies i establir vincles en favor de la Vall de Camprodon”.

La destinació turística familiar de la Vall de Camprodon té una superfície de 293,34 km2, i s’estructura seguint el riu Ter. Està ubicada a la província de Girona, al nord-est del Ripollès i a la part meridional del Pirineu Oriental. Presenta un relleu que va dels 500 als quasi 3.000 metres, i gaudeix d’un clima d’alta muntanya, a cotes altes, i un clima de muntanya mitjana, als fons de vall i a peu de vessants.

L’aigua és protagonista a la Vall i la podem resseguir, des dels naixements del riu Ter, a la zona d’Ulldeter i del riu Ritort, a la falda del Costabona; passant per rieres i salts d’aigua i cossis; fins a la riera de Beget, que dóna les aigües al riu Fluvià. Destaca també el Parc Natural de les Capçaleres del Ter i del Freser, un parc natural de marcat caràcter ramader i fronterer, així com la magnífica zona de Beget i de Rocabruna.

La Vall de Camprodon ofereix als visitants un gran ventall d’opcions i activitats, per al gaudi de grans i petits entre les quals destaquen l’estació de muntanya de Vallter 2000, el Molló Parc d’Animals i el Molló Parc d’Aventura, així com la programació d’activitats de muntanya acompanyades amb experts guies de muntanya.

La destinació és també membre del Projecte de País d'Art i d'Història Transfronterer de Les Valls Catalanes del Tec i del Ter, impulsat per l’AECT (Agrupació Europea de Cooperació Territorial).

 

Marca de Turisme Familiar de l’Agència Catalana de Turisme

Natura i muntanya en família i Platja en família són les marques d’especialització que atorga l’Agència Catalana de Turisme (ACT) a un municipi o conjunt de municipis, tot garantint que ofereixen uns determinats serveis i equipaments adaptats a les necessitats de les famílies amb nens, com poden ser: especial atenció a les normes de seguretat, tant en espais públics com en la resta d’establiments certificats, ampli programa d’animació, instal·lacions adequades per als més petits en zones públiques, allotjaments i oferta complementària, o fàcil accés a la informació dels programes d’activitats diàries per planificar millor l’estada, entre d’altres. Es tracta a més d’un projecte de col·laboració publicoprivada, ja que els serveis poden ser oferts tant per instal·lacions i equipaments públics com per les empreses turístiques privades de la destinació.

Les destinacions certificades destaquen per la seva qualitat i pel seu posicionament enfront el client familiar. Les destinacions que vulguin ser certificades amb aquestes marques han d’acomplir una sèrie de requisits, tant a nivell de destinació com a nivell d’establiments i serveis turístics. En el cas de les destinacions d’interior, han de comptar amb com a mínim un recurs natural. A més, els seus establiments han de tenir mesures específiques per a infants i la destinació ha d’oferir propostes lúdiques adreçades a infants de diferents edats.

Amb aquesta nova incorporació, a Catalunya hi ha 8 destinacions certificades com a Natura i Muntanya en família: Berga, La Vall d’en Bas-Les Preses, La Vall de Boí, La Vall de Camprodon, Les Valls d’Àneu, i Pirineus-Noguera Pallaresa als Pirineus; Muntanyes de Prades, a la Costa Daurada; i Els Ports, a Terres de l’Ebre. I 19 destinacions certificades com a Platja en família: Blanes, Calonge-Sant Antoni, Castell-Platja d’Aro, Lloret de Mar, Roses, Sant Feliu de Guíxols, Sant Pere Pescador, i Torroella de Montgrí-L’Estartit a la Costa Brava; Calella, Castelldefels, Malgrat de Mar, Pineda de Mar, Santa Susanna, i Vilanova i la Geltrú, a Costa Barcelona; i Calafell, Cambrils, el Vendrell, Salou, i Vila-Seca/La Pineda Platja, a la Costa Daurada.

A més, tres destinacions més es troben actualment en procés de certificació: Alp-La Molina-Masella, La Vall de Lord, i Segre-Rialb.

Aquestes certificacions suposen 731 empreses adherides a la marca de Turisme Familiar arreu de Catalunya, entre establiments d’allotjament turístic, restaurants, empreses d’activitats, oficines de turisme i equipaments familiars.

 

Turisme Familiar, un segment clau

El turisme familiar és un dels projectes estratègics en la promoció turística de Catalunya, ja que una gran part dels nostres visitants pertanyen a aquest segment.

Per aquesta raó, l’Agència Catalana de Turisme esmerça nombrosos esforços en promocionar l’oferta turística catalana adreçada al públic familiar a través de diverses campanyes publicitàries (on line i off line) en els principals mercats emissors per aquest segment turístic: Espanya, França, Regne Unit, Benelux, Alemanya.

A més, enguany l’Agència Catalana de Turisme ha impulsat la segona edició del “Catalunya, Hola Família!”, que va tenir lloc del 7 al 9 de juny. Durant aquest cap de setmana, 25 destinacions certificades amb les marques Platja en Família o Natura i Muntanya en Família van organitzar 200 activitats en les que van participar més de 14.000 nens i nenes amb les seves famílies, un 17% més respecte l’any passat. A més dels municipis participants, la iniciativa va comptar amb la implicació de 120 empreses especialitzades en turisme familiar, entre elles 6 instal·lacions certificades amb la marca Equipament familiar, així com la Diputació de Barcelona, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona, el Patronat de Turisme de Lleida i el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona. 

Cal recordar també que Catalunya va declarar l’any 2014 com a Any de Turisme Familiar, amb l’objectiu de posicionar Catalunya com una destinació ideal per les vacances en família, tant a nivell nacional com internacional.